בוחן מקרה (case study) מעקב בניה ארוך טווח

בוחן מקרה (case study ) : מעקב בניה ארוך טווח – ציר הנרייאטה סולד , ירושלים על בסיס צילום רחפן.

צילום רחפן כחלק מתהליך פיקוח ותיעוד של אתרי בניה ותשתיות הוא תחום שאנחנו עוסקים בו רבות .
צילום שכזה, הוא לרוב אקט טכני בלבד, ומיועד לתעד את המצב הקיים בשטח לאורך תהליך הבניה, לצרכי תיעוד בקרה פיקוח וכו' .
הצילום יכול לכלול צילום קרקע או צילום אוויר באמצעות רחפנים, מידול תלת מימד או מיפוי של השטח, בהתאם לדרישות הפרוויקט.
עם זאת , אין סיבה לא להפיק גם חומרים שיווקים שמבוססים על אותו תהליך תיעוד , ולהפיק תוצרים איכותיים אומנותיים ושיווקים כחלק מתהליך התיעוד.
חומרים שיווקים יוכלים לשרת את החברה לקידום הפרוייקט עצמו ובכלל לתיק העבודות של חברת הבניה לעתיד.

בתחילת שנת 2016, חברת "האחים ברדריאן" שכרה את שירותינו על מנת לבצע מעקב בניה עם רחפן, לפרוייקט הכנת התשתיות של ציר הרכבת הקלה, ברחוב הנרייטה סולד בירושלים (ציר הרכבת לבי"ח הדסה עין כרם).
הצילום נעשה בפרקים קבועים בממוצא של פעם בחודש, קטעי הוידאו והתמונות הועברו לאולג, המפקח של הפרוייקט מטעם חברת 'דן בן-עמרם הנדסה וניהול בע"מ', אשר שירתו את מטרתם העיקרית בתיעוד.
אי שם באמצע השנה, התחלנו לדבר על איך יהיה אפשר להציג את הפרוייקט בצורה יחודית ומעניית בסופו, ולהתשמש בחומרים שאנחנו מייצרים עבור זה.
מצד הלקוח, דובר על מצגת תמונות פשוטה ובסיסית , אך לאחר קצת מחשבה ובניית קונספט יחודי יותר, החלטנו ללכת על רעיון הרבה יותר מיוחד .


באמצעות תוכנות יחודיות בנינו אלגוריתם ממוחשב, אשר לוקח שליטה על הרחפן, ומטיס אותו במסלול ממוחשב, האתגר היה לא פשוט, שכן לא היה לנו את הנ.צ. היעודיים של מסלול הטיסה, ולאחר כמה בדיקות וניסיונות, מצאנו את הציר האידאלי.
ציר הטיסה הזה נשמר, והפך למשימה קבועה בכל פעם שהגענו לתעד את הפרוייקט במהלך שנים 2016-2017 .
וכך למעשה מה שקיבלנו היה קטע וידאו קבוע, ומדוייק של אותה טיסה ואותו שוט וידאו, לאורך תקופה של כשנה וחצי, כאשר כל פעם הפרוייקט עצמו השתנה קצת .
את כלל החומרים הכנסנו לתוכנת העריכה, ובעבודה מדוייקת וקפדנית , הקטעים הותאמו בינהם בצורה מדוייקת ברמת הקומפוזיציה והתמונה, עד לדיוק של עשירית השניה.
התוצאה הסופית הפכה להיות סרטון מרהיב, המראה (לכאורה) שוט וידאו אחד, של טיסת רחפן, שלאורכו משתנה הציר עצמו, בהתאם לתהליך הבניה, ומהווה סרטון שיווקי מיוחד במינו עבור הפרוייקט .
בסופו של הסרטון גם שולבו בנוסף גם תמונות רחפן מתהליך וסיום הפרוייקט, על מנת לתת דגש לנקודות ספציפיות שהיו חשובות להצגת הפרוייקט וסיומו.