מיפוי אורתופוטו בעזרת רחפן

מיפוי אורתופוטו, עד לפני שנים מועטות, היה מבוצע בעזרת מסוק או מטוס בלבד, עם ההתפתחות הטכנולוגית של עולם הרחפנים,
אנחנו מוצאים אותם מבצעים משימות חדשות ומעניינות, וגם להוות כלי עבודה יעיל בעולם המיפוי.
בעבודה עם רחפנים בתחום המיפוי אפשר להגיע לתוצרים חדשים ומעניינים יותר מאשר היו בעבר.

שימוש ברחפן לצרכי מיפוי נותן לנו כמה יתרונות ברורים על פני האלטרנטיבה של מטוס או מסוק :
גובה הטיסה נמוך יותר, וכך אפשר להגיע לרזולוציות גבוהות מאוד, ניתן להתאים את גובה הטיסה לפי התוצר הנדרש. (ניתן להגיע לרזולוציות של פחות מ-1 ס"מ לפיקסל)
בעזרת רחפן אפשר לכסות שטחים קטנים גדולים או שטחים בתצורות לא גאומטריות קלאסיות, בהתאם מדוייק לצרכי הלקוח והשטח המדובר … (בסופו של היום לא הכל מלבני … 🙂 )
ככל אצבע השימוש ברחפן הוא זול יותר , בניגוד למסוק/מטוס שהפעלתו הינה יקרה, רמת הלוגיסטיקה בעבודה עם רחפנים היא פשוטה יותר, ולכן עדין זולה גם במיוחד צרכים של שטחים קטנים.
אופי הצילום ברחפן , אשר מתבסס על ריבוי תמונות עם חפיפה גדולה בינהם, מאפשר לנו להפיק תוצרים נוספים מאותה טיסה, כגון מפת גבהים בדיוק גבוהה, או מודל תלת מימדי של השטח שאותו צילמנו ובכך להעניק ללקוח תוצרים נוספים.
טיסה במסוק/מטוס מצריכה קבלת התרי טיסה מיוחדים, מה שיכול לגרום לבעיה מבחינת אזורים בעייתים לטיסה, זמן לקבלת האישור וכו', בעוד עם הרחפן אופי הפעילות הרבה יותר נגיש ומהיר, ויכול אף להיות מיידי.
היות ואנחנו לא מוגבלים בעלות לפי זמן אוויר, ניתן להשתמש ברחפן באותו תא שטח ולהפיק תוצרים נוספים כגון שוטים של וידאו , צילומי סטילס אלכסוניים וכו', ובכך להפיק ללקוח סט תוצרים שלם באותו יום עבודה.
תוצרי אורתופוטו "ארכיון" יכולים להיות מיושנים ולא מעודכנים, בעוד התוצר מהרחפן הוא רלוונטי ועכשיו בהתאם להזמנת הלקוח.

אם כך, מתי כן נעדיף להשתמש במסוק/מטוס ?
כאשר מדובר בשטחים גדולים מאוד , אשר אין צורך ברזולוציה גבוה, או תוצרים נוספים יתכן וכלכלית יהיה עדיף לבצע את המשימה עם כלי טיס גדול מאשר רחפן, כי הוא יכול לכסות שטח גדול במספר תמונות מצומצם.

לסיכום,
מיפוי אורתופוטו בעזרת רחפן, הוא תחום חדש ומעניין, אשר פותח אפשרויות חדשות ומעניינות ומאפשר ליעל את העבודה והעלות שלה ולהפיק תוצרים חדשים ורלוונטים עבור הלקוח.

לפרטים נוספים על ביצוע מיפוי אורתופוטו, מרחפן או ממסוק, מוזמנים ליצור איתנו קשר ב 074-7040230.